wtorek, 30 kwietnia 2013

golem i demon

Prezentuje moje dwa nowe rysunki. Próbowałem zrobić jakieś potwory w stylu Lighting Warrior Raidy i wpadłem na coś takiego.
 Golem
Devil Queen

Mam nadzieje że się podobają przy okazji planowanie Pay Body jest już prawie zakończone muszę jeszcze pomyśleć nad formą tytułu i biorę się do rysowania.

poniedziałek, 29 kwietnia 2013

Sprawa o głowę

Spokojnie nikt jej nie straci znaczy głowy, ale nad kwestiami wzrostu nieźle się nagłowiłem. nie mogłem znaleźć odpowiednich CG z gry w których mógłbym jednoznacznie odczytać różnice wzrostu, więc sięgnołem do antologii mangowych.

Jeśli chodzi o Folles to bazując na tym.
Zakładając ,że więziona dziewczyna jest mniej więcej tego same wzrostu co Raidy wychodzi na to że Foless faktycznie jest o głowę niższa.














Sprawdzałem też pozostałe dwie bohaterki.


Biorąc pod uwagę dolny prawy kadr oceniam że Fon Fon i Raidy mają mniej więcej ten sam wzrost.
















Jeśli chodzi o Tis to biorąc pod uwagę dolny kadr uważam że jest około pół głowy wyższa.












Trudno wydedukować wzrost postaci jeśli nie ma się odpowiednich grafik pokazujących ich wzajemną relacje. Z proporcjami jest łatwiej bo są liczone w głowach.
W LWR obowiązuje układ wzrost postaci= sześć głów, co stanowi średnią dla większości postaci zarówno młodzieży jak i dorosłych. Jednak wzrost w centymetrach to inna sprawa. W mangach shonen etc. jest to o wiele prostsze bo jest sporo rysunków z których można pobrać różnice we wzroście.

 Powyższe badania potwierdzają też twierdzenie, że najlepszym źródłem wiedzy o mandze jest właśnie manga.

Rany dotychczas nigdy nie zajmowałem się takimi rzeczami, teraz gdy patrze na sprawy techniczne sporo rzeczy się zmieniło zarówno na gorsze i lepsze. Każdy medal ma dwie strony. Już wkrótce kolejne grafiki.

niedziela, 28 kwietnia 2013

Raidy i Folles

Oto kolejna porcja szkiców zacznijmy od Raidy.

Jeśli chcecie wiedzieć gdzie jest zbroja to będzie dopiero w drugiej części "Pay Body"
Sporo główkowałem na temat wzajemnej relacji wzrostu między Raidy i Folles. Jestem pewien że nie są tego samego wzrostu na powyższym szkicu różnica wzrostu w proporcjach wynosi 
pół głowy, ale według mnie nadal coś się nie zgadza. Jak myślicie różnica jest większa? Dla porównania powinienem zrobić jeszcze jeden szkic z różnicą całej głowy. Niestety wszystko wynika to z tego że nie mogłem znaleźć grafiki która w dokładny sposób pokazywała by relacje wzrostu między tymi dwiema. Ech wciąż nie mogę przestać się nad tym głowić. Jest dobrze czy też źle sam nie wiem.

sobota, 27 kwietnia 2013

Nurse

Wiadomo jak się coś tworzy to powinno się prezentować to i owo oto projekt postaci do dojinu "Pay Body: Medicine" Folles pielęgniarka.
Wersja ołówkowa na sześć głów wzrostu, to szkic-ściąga więc są na nim ślady linii pomocniczych itd. Zauważyłem też pewną rzecz do nie dawna nie przejmowałem się kwestiami technicznymi rysunku i rysowałem na wyczucie. Jednak od kiedy zwracam większą wagę na proporcje i szczegóły i zwolniłem moje rysunki są o niebo lepsze. Wkrótce dalsze szkice.

piątek, 26 kwietnia 2013

Dark elf and Pen

Przeanalizowałem ostatnie konstruktywne krytyki i jeden z moich głównych wniosków jest taki: Na raz robić jedną stronę, od ołówka po raster. Jak dotąd polityka spowolnienia przynosi owoce. Oto jeden z nich.
Dark Elf and Pen.
Kolejne dzieło z użyciem copiców. Muszę przyznać że jestem zadowolony, w rysowaniu markerami jest coś czego nie daje kolorowanie w moim CS3. Zastanawiając się nad poruszoną kwestią skurczenia coś zauważyłem. Zwykle rysowałem postacie o wzroście około 6 głów (nawiasem mówiąc to średnia u bohaterów w shonen manga). Widać moja inspiracja stylem shonenowym pozostawiła daleko idące ślady. Choć dostrzegam tu ironie. Gdy po raz pierwszy wziołem do renki ołówek i myślałem co narysować do głowy przyszły mi trzy rzeczy. Nie chciałem tworzyć kolejnej mangi o walce, na romansach się nie znam, kiedyś wyczytałem że dojinshi są sfoistym przedszkolem mangaków i postanowiłem pójść w tym kierunku, i nadal tu jestem. 

Wracając do tematu, przyglądając się różnym rysunkom zauważyłem że większość postaci jest o głowę niższa, od tych które do tych czas rysowałem, a średnia wzrostu postaci z tego typu mang to 7-8 głów. Więc to za pewnie stąd brało się uczucie skracania, albo ściśnięcia że tak powiem.

Przy okazji mogę już ogłosić nowy projekt to "Pay Body" i odnosi do mojego pierwszego dojina na wydanego na tym bloga "Devil Candle" Będzie to ciąg trzech dojinów, których akcja mieści się w drugiej części gry. Pierwszy będzie nosił tytuł "Pay Body: Medicine" Będzie odnosił się po tym jak Raidy po ucieczce z celi trafiła do Folles i jak ta ją wyleczyła, mam już gotowy scenopis(nemu), w dalszych dwóch będą kolejno wystempować Tis i Fon Fon.

środa, 24 kwietnia 2013

Rozważania na temat stylu


Ostatatnio dostaje sporo adnotacji co do zmian w sposobie rysowania. Przede wszystkim chodzi o postacie, o ich wydłużenie i proporcje. Sam zaczołem zwracać większą uwagę na perspektywę. Do tego doszła też kwestia oczu, u których sam rozważałem poprawy. Do tego dostaje porady rysowania mniej ostrą kreską niż dotychczas by kształty były bardziej opływowe.
Ostatnio pojawił się komentarz że mój styl nawiązuje do mang shonen. Prawdopodobnie wynika to z wpływu "Naruto" i z tego że początkowo to właśnie na tym się wzorowałem, to jeden z powodów, dla których w moich wcześniejszych pracach jest tak mało rastrów. Była też opinia o pośpiech. Cóż czas udało mi się zaoszczędzić dzięki temu że zwykle rysuje kilka stron na raz. Pozwala to co prawda zyskać na czasie, ale chyba na dłuższą metę to nie pomaga, bo wzmaga pospiech. Musze przeanalizować to co do mnie wpłyneło i to zastosować. Nie od razu Rzym zbudowano.

Doszedłem na razie do paru rzeczy. Po pierwsze przykładać większą wagę do proporcji i perspektywy zwolnić przy procesie tworzenia.

Chcę podzienkować wszystkim krytyko-dawcą gdyż takie wskazania wiele dla mnie znaczą, gdyż pomagają mi dostrzec z problemy których sam bym nie zauważył i dzięki czemu sam mogę się rozwijać.  Szkoda mi że mój crossover nie odniósł sukcesu baaa... okazał się totalną porażką i niemal nikt go nie pobrał, choć styl uległ poprawie w rysunku porównaniu z "Maid Slave Raidy".
Moje ostatnie dzieło wariacja na temat kobiety pająka.
Po pierwsze zadbałem tu o proporcje, zwolniłem też znacznie przy rysowaniu, jak widać są rzensy i brwii, zrobiłem też białe światło na włosach czego dotychczas nie robiłem. Staram się raz po raz ulepszać moją technikę rysunku. Choć przyznaje że mój styl przypomina obecnie ten z "Koe de Oshigoto"

sobota, 20 kwietnia 2013

Upadek bohaterki Emili i lineart

W obecnym sezonie anime emitują animę pt. "Hataraku Maou-sama!" oglądam każdy odcinek i muszę przyznać że bardzo mi się podoba. Koncepcją jest podróż z równoległego świata. Wiem to już było, ale tu mały figiel. Tym razem to nie jakiś nastolatek trafia do świata magii, tylko wielki władca demonów trafiaze świata magii do współczesnej Japonii uciekając wraz ze swoim generałem po przegranej bitwie z bohaterką Emilią. Jednak po przybyciu do Japonii jego wielka zła moc znika, jest zwykłym człowiekiem. Nie mając mocy musi zacząć pracować w fast food'zie by jakoś przeżyć. Na dodatek Emilia trafia za nim i jest w tej samej sytuacji. Nie może korzystać z mocy danej jej przez bogów i sama musi podjąć prace w call center. Jakby nie było im mało kłopotów z codzienną rzeczywistością ktoś nastaje na życie ich obojga. Ponieważ polubiłem tę serie zrobiłem te dwa kolorowane copicami fan arty. Dawno z nich nie korzystałem

Nie wykluczam że w najbliższej przyszłości pojawią się kolejne fan arty z Emi w roli głównej. Emilia alias Yusa Emi jest typową tsundere o wybuchowym charakterze. Nie da się równierz zaprzeczyć temu że jest chłopczycą, która nieustannie ma na oku na władcę demonów i śledzi jego poczynania jak jakiś prześladowca. Mimo wszystko dręnczenie jej sprawia mi niezłą radochę.

Zanim zrobiłem kolorowe fan arty z Emi zrobiłem to.
kolejny art do wyczekiwanej przeze mnie gry MMO "Survarium"

piątek, 19 kwietnia 2013

Premiera dojinu-crossovera o niemoralnie długim tytule.

Wreszcie skończyłem mój pierwszy crossover. Pierwszą rzeczą jaka rzuca się w oczy jest bardzo długi tytuł, rodem z japońskich eroge. Wynika to z tego że nie mogłem wykombinować nic innego. a oto ten dojin.

poniedziałek, 15 kwietnia 2013

yuri digital

Ostatnio zagrałem w Yin-Yang! X-change.Szukałem sposobu by poćwiczyć kolorowanie w photoshopie i stworzyłem to.
Zakończenie jako kobieta z Kyoką
Oraz to.
Mam nadzieje że się podoba.

niedziela, 14 kwietnia 2013

Kolorowanie i pytanie które muszę zadać

Nie spodziewałem się tak szybko fanowskiej korekty mojej fanowskiej pracy. Oto ona.
Kolorowanie pracy, gdy zobaczyłem link pomyślałem, że to caption, ale to i tak miła niespodzianka. Choć nie jest to mój styl kolorowania jest dobrze. Urozmaicenie to najlepsze co może sztukę spotkać. Jest okazja by rozważyć to i owo. Po pierwsze nie rysowałem więzów bo były ukryte w ozdobach na kościach. Jedyna rzecz do której mogę się przyczepić jest to że menu jest do góry nogami. Cóż spisze je byście się nie męczyli.(Bez urazy dla autora)

Królik z marchewką
Marsjański gulasz.
Merkuriańska potrawka
Jowisz z rożna
Wenus w cieście

Te rysunkowe dania jakimś cudem stały się popularne tu i na deviantarcie. co mi nasuwa taką myśl "czy dojin w takim stylu miałby racje bytu". Teraz znacie moje pytania.

Czy powinienem stworzyć dojin, którego tematem jest bohaterka, która zostaje "zaproszona" na obiad.

Ja widzę to w taki sposób
  • Restauracja, dla zepsutych bogaczy którzy mają niesamowicie wielką ilość pieniędzy i odwrotnie proporcjonalna ilość moralności.
  • Ofiarowanie bohaterki bogom, a potem spożycie jej by mogła się odrodzić (przykład rytułały prekolumbijskie)
  • Klasyczne plemię kanibali.
Do tego są różne sposoby gotowania pechowej bohaterki. najpowszechniejsze w takich artach to rożen lub kocioł, dalej jest grill i piekarnik.

Sami zdecydujcie czy powinienem tworzyć coś takiego. Możecie mieć na to wielki wpływ. Zaproponujcie jak miało by to wyglądać. 
Jaką bohaterkę chcielibyście widzieć w roli obiadu? 
W jakich okolicznościach miała by trafić na stół.
Jaką miała by być potrawą.

Oddaje decyzje w wasze rence.

Skoro mówiliśmy o kolorach, zaprezentuje wam okładkę i tytuł mojego crossovera.
Niestety nie wpadłem na bardziej subtelny tytuł.

Królik z marchewkami

Mój pierwszy bardziej erotyczny fan art od dawna. Zastanawiałem się co zrobić i to przyszło mi na myśl.
Królik z marchewkami

Imię Usagi oznacza po prostu królika. Jakiś potwór mógłby to potraktować w ten sposób.
Na najbliższy czas zapowiadam kilka typowo erotycznych fan artów.

środa, 10 kwietnia 2013

Cel przetrwanie Survarium

Jak część z was pewnie wie. Gra S.T.A.L.K.E.R 2 została zamrożona, a jej twórcy wylecieli na bruk. Porzuceni przez zły rząd towarzysze z zony zwarli szyki i założyli nową frakcje i rozpoczeli prace nad nową grą MMO o nazwie Survarium. Istnieje nawet polska strona poświęcona tej grze. [link]

Mam wzglęndem tej gry spore nadzieje i entuzjazm. By to wyrazić stworzyłem to.
Łowca atefaktów
Jest to też zarazem pierwsza od dawna praca jaką umieściłem na deviantarcie. Mam nadzieje że się podoba.

poniedziałek, 8 kwietnia 2013

Crosover i podsumowanie.

Prezentuje wam kilka informacji dla mojego crosovera. Po pierwsze pewnie niektórzy zauważyli że zmieniłem system komunikacyjny o postempach w rysowaniu na procentowy. Prezentuje wam też lineart okładki.
Wciąż nie udało mi się znaleźć tytułu. Cóż jeśli ktoś ma jakieś propozycje to mogę posłuchać.

Minoł też już ponad rok odkąd założyłem moją działalność rysowniczą.
Wiec pora na małe podsumowanie przez ten czas od 16 marca 2012 roku

Spełniłem 55 życzeń
Zrobiłem ilustracje do light novel
Stworzyłem 9 captionów
Napisałem jedno dłuższe opowiadanie.
Narysowałem 2 one-shot'y typu orginal
Narysowałem 5 dojinów

Moja kreska bardzo się poprawiła przez ten rok zmieniło się też moje podejście do tematu tworzenia mang. Dawniej starałem się za wszelką cenę rysować wszystko ręcznie. Przez ten rok nauczyłem się bardziej polegać na programach graficznych.


Składam też podziękowania wszystkim którzy 
czytali, pobierali i oceniali moje prace to dzięki wam się rozwinołem.
Proszę byście mi dalej towarzyszyli.

środa, 3 kwietnia 2013

Okulary i maski

Zacznijmy od czegoś nie z tej ziemi, czyli ostatniego życzenia Derek'a.
Alien Mask
Wkrótce rozpocznie się polowanie.
Do tego zrobiłem też nowy art.
MegameM

wtorek, 2 kwietnia 2013

Wir i długi caption

Ten rysunek właściwie odkrywa mój kolejny projekt. Jest nim Crosover "Fairy Tail" i "Lighting Warrior Raidy" Postaciami bedą Lucy(FT) i Mariel[(LWR)przedostatni boss z drugiej części gry]. By nie powiedzieć zbyt wiele ujmę kwestie fabularną w ten sposób. 
Lucy ogarniał stres. Z powodu wielkich uszkodzeń obszaru misji większość nagród szła na odszkodowania. Stres w końcu skłonił Lucy do kradzieży jednego ze zleceń i udania się na samotną misję. Tam spotyka Mariel z która przegrywa i staje się częścią niezwykle niegodziwego planu Mariel.
Tak wyglada to z założenia.

Teraz inna wiadomość.
Do mojego ostatniego artu z Sailor Moon powstał caption a oto i on.