czwartek, 14 marca 2013

Raidy w kolorze z komputera

Od jakiegoś czasu zasypują mnie żądaniami bym kolorował na kompie. Dobra przesadzam, Czytelnicy bloga sugerowali mi kolorowanie, moich prac przez programy graficzne podając ekonomiczne powody takiego postempowania. Sam przyznaje że jako rysownik powinienem się tego nauczyć. Nie mam tableta, anie forsy na niego, wiec poniższe kolorowanie zrobiłem za pomocą PS3 i myszki.

Jak to zrobiłem?
Wziołem jedną z moich starych prac.
Z dokumentu PSD usunołem warstwę z rastrami i miałem gotowy lineart. No prawie Renkaw i paski, były zaczernione już w orginale, jednak skoro miał to być eksperyment zdecydowałem się zostawić wszystko tak jak jest. Tak miałem już jedną warstwę na kontur.  Dodałem jeszcze dwie jedna na kolor podstawowy, drugą na cienie. Potem wypełniłem wszystko odpowiednimi kolorami i oto co otrzymałem.


Jest to właściwie pierwsze kolorowanie w kompie, które mnie zadowoliło, i przekonało mnie że warto rozwijać ten system. Jednak zgryzem mógło by być odnalezienie kolorów. To ustawienia niebieskiego, żółtego i czerwonego, to zupełnie coś innego niż moje proste pudełko z copicami.












Proszę wszystkich o opinie rady i komentrze. każdy by się przydał.

3 komentarze:

  1. No, całkiem nieźle. Moim zdaniem przydałoby się, żeby granice między kolorami cieni były mniej ostre, przejścia bardziej łagodne. Może zastosować jeszcze jeden czy dwa kolory pośrednie?

    OdpowiedzUsuń
  2. Polecam korzystać z efektu "rozmycie", przydaje się bardzo przy cieniowaniu.

    OdpowiedzUsuń
  3. Perspektywa, to raz, proporcje postaci to dwa i nie "wziołem" :)

    Pozdrawiam :)

    OdpowiedzUsuń